31 juli 2013

nog een avondje.


toen ik daar liep moest ik denken dat ik vroeger veel op de boerderij zat en wel met de boer mee
ging als het koeren haast rijp was en dan haalde hij zijn hand erdoor wreef het kaf eraf
 en proefde dan ,en dan wist hij van ,nou volgende week kunnen we wel gaan maaien 


wat komen jullie hier doen? 


hier werd ook hard gewerkt. 


zal ik weglopen of nog even blijven staan. 


het was af en toe een gemeen laag zonnetje 

en dan verwacht je hier toch geen ree ,hij was wel heel ver weg maar hij moest er wel bij.

dit zien wij toch niet veel meer 


en zo gingen we weer naar huis,uit de auto rijdende genomen door Cobie. 

35 opmerkingen:

  1. Zo ziet het goudgele graan er dus uit! 'n Mooie serie Bas, nieuwsgierig paard, hardwerkende soldaatjes, een konijn, ree en een laag zonnetje, (mag je dat wel van Cobie zeggen).
    En een mooie afsluiter, gemaakt door het lage zonnetje zelf!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. No tak czas na żniwa , lato ma półmetek , piękne zdjęcia ..
    Pozdrawiam .
    Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Bas.
    Heel mooi dat koren in het veld, de andere foto zijn ook prachtig, zeker de laatste foto.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful shots..the first picture was really nice...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In Drenthe zie je nog genoeg korenvelden naast aardappelvelden. Sommige zelfs met korenbloemen en klaprozen ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Among the fields of barley a beatiful song and pictures to match. There are better cover versions. Look on YouTube.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh een avond waar een jasje nodig was, is zeldzaam geworden :-)

    soldaatjes zie je zelden alleen hé

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is zo'n mooie plek! Ik hou van die hazen en herten je foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful. I love the grain images and the sunset. Autumn is approaching - but not yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je eerste foto vind ik echt heel mooi, maar de anderen mogen er ook zijn Bas....zeker de laatste " right time, right place "

    groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou van dat tarweveld!
    Een prachtige zonsondergang :))
    Een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je het koren prachtig vastgelegd Bas. Ik moest lachen bij de foto van de soldaatjes ( hier word ook hard gewerkt )dat doe ze zeker ik zag ze van de week ook.
    Mooie serie , groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto uit de auto, wat een mooie lucht. En ja, het goudgele graan, geweldig!
    De ree komt ook heel mooi uit zo tegen het groen.
    mooie blog.
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heerlijk bas, een flinke wandeling door het landschap, daar knap je wel van op hé,
    morgen wordt het lekker warm dan laat je het wel weer,

    maar nu kan het, aktie dan maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sfeervolle serie met mooi warm avondlicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Du zeigst uns sehr schöne Naturaufnahmen. Besonders gut gefallen mir die beiden letzten Fotos, sie sind einfach grandios.
    Liebe Grüße, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat je met recht een zomers blogje mag noemen.
    Groeten, Onnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nee, zo'n korenveld zie je jammergenoeg niet veel meer.

    wat een heerlijke avondwandeling heb je achter de rug, bas!!
    daarna kruip je dankbaar in je bed, eh? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bas dit is voor mij ook weer genieten van al dat moois je laat echt altijd zien hoe mooi jij naar de natuur kijkt ik hou er van TOPPPP !
    GRT,
    Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een heerlijk avondje. Dat kan ik wel aan je foto's zien, Bas. Wat zijn jullie toch actief. Goed hoor! Lekker genieten. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wonderful photos, nature is amazing:) Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Amice,
    Doet me denken aan het liedje uit mijn jeugd;"sikkels blinken-sikkels klinken-ruisend valt het graan.

    Met een hartelijke groet van eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Bas.

    Mooie natuur heb je weer.
    Grappig zoals dat paard zo om het hoekje van de boom komt kijken.
    Heel leuk en mooi weer Bas.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige plaatjes!

    Wat een warme gloed in de lucht. Dat zijn de juiste momenten om op pad te gaan.

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja avondrondjes zijn heerlijk en jullie hebben ook goed gebruik gemaakt van de mooie omstandigheden. Een prachtig blog en allebei even fanatiek met het fotograferen begrijp ik wel.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sorry hoor bas, maar je liet me weer van mijn stoel afglijden met je opmerking van : "hier werd ook hard gewerkt" whaaaaahahahahah.....
    maar eerlijk is eerlijk, die halm in je eerste foto en ook verderop in je blog vind ik echt gaaf om te zien.
    Heel bijzonder ook date r ineens een ree tevoorschijn kwam. Die had kennelijk ook zin om te proeven of het koren al gedorst kon worden hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nature always provides a good time... what a beauty!!

    Kisses.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hello!!.. beautiful pictures.. A regard from Madrid..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Buena serie fotográfica. La segunda resulta curiosa, con esa mirada del caballo. Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De 1e is voor mij gelijk favoriet, ontzettend mooi !
    Prachtig met die gouden gloed.

    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Bas, wat een mooi licht in de korenfoto's, vooral de eerste foto vind ik prachtig!
    Heerlijk toch dat fraaie zomerweer, jullie genieten er in elk geval lekker van.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen