15 juni 2013

er is meer..


bij het klompenmuseum kom je niet uitgekeken iedere keer ontdekt je weer iets nieuws en nou zijn
we nog niet eens in het museum zelf geweest ,maar iedere keer een stapje verder. 


moeders mooiste stond ons op te wachten. 


de laatste nieuwe tractor , 

en vogels waren er in overvloed.


dit  zagen we op onze terugweg via de lekdijk naar vianen, 

dit werd duidelijk niet meer gebruikt. 
nou moeten ze gedacht hebben ik kan beter een trap van een klomp krijgen als dat er
een ijzeren staaf.........


als jullie hem toch niet meer gebruiken dan kan ik er nog wel wat mee. 


dit is voor de meeste toch wel verleden tijd.


en als dit niet bijgehouden word dan word het echt. rust-roest. 

28 opmerkingen:

  1. het lijkt me een heel leuke plaats daar
    mooie natuur en beestjes, zelfs cultuur met het klompenmuseum

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie Bas, waarvan ik de laatste het mooiste vind. Doet mij denken aan vroeger ;-)))
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, i like the old milkcans! i have one here inside my house. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn jullie toch actief, Bas. Gaat het met Cobie's lopen ook weer helemaal goed? Mooi blog. Ik ben er nooit geweest. Ziet er leuk uit daar. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig. In het plaatsje waar het museum is, heb ik heel vaak gelogeerd bij mijn beste vriendin. Haar man was schoolhoofd aldaar. De voormalige school is, zag ik op Google Maps de 'buurman' van het museum, aan de andere kant van de doorgaande weg.
    Je hebt mooie spullen op de korrel genomen. Leuke serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh Bas wat een landelijke tafereeltjes helemaal top zo genieten wij ook van het Boeren leven naar mijn gevoel !!!
    grt,
    Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful scenery and very well captured. I love the old farm equipment! That turkey looks like a delicious Thanksgiving meal! :-)

    Enjoy the weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie serie met duidelijk voor elk wat wils.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een prachtige serie met mooie oude spullen, en ja liever een trap van de klomp :-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Bas.

    Iedere keer weer genieten als ik je blog langs zie komen.
    Je hebt zoveel verschillende dingen die je ons laat zien.
    Is echt genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What beautiful place with old tools and nostalgic scenes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke serie Bas
    Het is daar mooi in die omgeving
    Echt genieten
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Cobie en Bas
    Wat een mooie serie met veel voorwerpen van vroeger. Echt het bekijken waard.
    Groeten en een goede zondag.
    Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben nog nooit in dat museum geweest, maar ik krijg zo wel een goede indruk van wat er te zien is!
    Goeie blogpost! :-)

    Groeten uit Sneek,
    Gert Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt weer mooi rondgestruind en leuke zaken opgespoord.
    Weer een verrassend en leuk blog!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een heerlijk plek waar het leven stil heeft gestaan bas,
    zalig om daar naar te kijken hé,
    topfotografie van jouw hand, en niks trap maar pluim:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie reportage, die klomp daar moest ik mee lachen, gaf een goed gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie antieke spulletjes staan daar allemaal verzameld! Prachtige serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een pracht van een kalkoen en dan volgt er nog veel meer moois. Leuke details fotografeerde je weer Bas. Ook de teksten brengen weer een glimlach op mijn gezicht, dank je.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou toch denken hier al een rectie te hebben achtergelaten. Maar OK, nog een keer Bas.
    Ik vind het een prachtige serie, die je met oog voor detail gemaakt hebt. De mooiste foto vind ík die van het water, 't landschap en de lucht bij de Lekdijk.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige omgeving, mooie detail foto's.
    Fijn dit soort foto's te zien.
    Zo mooi al die oude voorwerpen en dan ook een stukje van de natuur mee kunnen proeven....heerlijk.

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie omgeving! Een lust voor een fotograaf.
    Daar vergeet je eigenlijk het 'echte' doel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. er valt daar vanalles te ontdekken, bas!!

    je neemt ons terug in de tijd!
    en hoe! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie serie Bas, leuk al die verschillende dingen.
    Dit is genieten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi stukje met héél veel nostalgie heb je gevonden.
    Leuke sprekende beelden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wonderful old things with a touch of Vintage. Great !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt heel leuk dit. Die oude kaaspersen zijn ook schitterend om te zien. Je blog was van 15 juni maar toen ben ik onverwacht samen met mijn ega voor een paar daagjes er tussenuit geknepen naar Limburg.

    Die melkbussen zijn ook heel mooi om te zien. Ik geloof dat wij die ook ergens in een rek zagen staan. Heerlijke wandeling zo Bas.

    BeantwoordenVerwijderen