31 mei 2013

heemtuin


macro is voor mij nog steeds een weinig beoefende techniek maar ik vind het wel heel mooi dus toch
 af en toe maar gaan oefenen.


nou lijkt het mij wel een eerste vereiste dat het windstil is. 

                                            en dat je er heel veel plezier aan beleeft.

en dan ineens zie je iets ontluikends 


er was helemaal niemand  buiten werd er gewinkeld en weet ik wat maar aan zo iets daar
 gaan we aan voorbij. 

eigenlijk ging ik voor de kievitsbloemen die wist ik te staan,dacht ik,maar dit jaar dus niet,of nog niet.


daarnaast was er volop te genieten ,maar op de een of andere manier dwaalde ik steeds af de
 een of andere knurft heeft vannacht mijn auto behoorlijk beschadigd en natuurlijk
 geen briefje of zo achter gelaten maar ja dat is het leven tegenwoordig in de stad. 


en hij maakt weer een hoop goed ach wat maak ik mij druk hij komt ook aan de overkant. 


en dus gaan we gewoon weer door waar we mee bezig waren. 


een oranje gezinde papaver. 


een muurtje dat door de natuur gewoon weer terug genomen wordt. 


en hier vergeet je gelukkig alles ,het is hier ook zo heerlijk rustig ,op de vogels na.

wat mij wel opvalt ,ik had hier heel veel bijen en insecten en vlinders verwacht maar dat valt vies tegen.


hier de oranje papaver in zijn volle glorie. 


en hier zou ik haast in gaan liggen en even een pet over mijn ogen trekken en dan over een paar uur
 wakker worden dat lijkt mij heerlijk. 

maar ja wat zullen de buren dan zeggen ,


nou daar trekken we ons niets meer van aan ,hier nog een stempeltje dan is deze kaart ook weer vol. 

38 opmerkingen:

  1. Hier zitten toch wel heel mooie scherpe opnamen tussen Bas.
    Een heemtuin is altijd lekker werken, weinig mensen, veel te zien.
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beautiful macros! lovely place to explore with no wind!

    i love that poppy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie opnamen. Ik verbaas me altijd wat macrofotografie laat zien.
    Het is zo puur en stil.
    Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt de macrofotografie al aardig goed onder de knie. Er zijn schitterende opnames bij.
    Fantastisch dat je de Orchis Militaris (9e foto) hebt kunnen fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A truly wonderful and beautiful environment. Summer jump even to the eyes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je ziet het Bas oefening baart kunst. Geweldig zo'n tochtje door de macro een gaat een wereld voor je open.
    Een gevarieerde serie maakte je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klopt, Bas. Macro is gewoon blijven proberen. Jullie hebben daar trouwens een prachtige heemtuin. Vooral de orchidee van foto 9 vind ik erg mooi. Fijne serie. Die Kievitsbloemen zijn overigens al uitgebloeid. Wat een narigheid met je auto. Helaas heb je gelijk, zo gaat dat tegenwoordig. Toch een fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Bas
    erg mooi en kleurrijk mooie foto's.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schitterend bas, er is een wereld voor je open gegaan,
    mooi man,
    ik hoop dat de knurft in de kraag gevat wordt..

    laat je niet door zo'n gebeurtenis neerhalen hé,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Bas.

    Prachtig foto's heb je gemaakt.

    Mooi die macrofoto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een goede oefening!
    belangrijk inderdaad bij macro, windstil, maar ook dat er voldoende licht is. :-)
    En spelen met de 'av' knop op je camera.
    Ach het is gewoon een leuk onderwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk zo in de heemtuin genieten van alles wat er bloeit. Dat heb ik vanmiddag ook gedaan. Tja en die insecten komen vanzelf als de temperatuur maar een beetje stijgt.
    Fijn weekend, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een prachtige plek voor macrofotografie Bas, daar kunnen jullie je wel een tijd vermaken.
    Leuk dat je de macro's hebt afgewisseld met overzichtsfoto's.
    Het is een prachtige bezigheid die macrofotografie en het gaat je goed af.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Werkelijk schitterend, Bas!
    Heel mooi vastgelegd...
    Fijn weekend en lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige bloemensoorten hebben jullie daar gespot.
    Heel mooi om te zien.

    groetjes, truus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Bas
    Dank je wel voor je bezoekje!
    Aan je schitterende foto's te zien ben jij wel een echte natuurliefhebber, en ik vind het leuk hoe je alles aan mekaar praat!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou toch maar vaker in de macrostand gaan zitten hoor Bas. Het zijn fraaie foto,s Tjonge hoe de bloem van de klaver ook in elkaar zit he. Dat brengt me bij je auto. Ik hoop dat de niet echt in elkaar zit. Wat balen !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. toch wel mooi hoor, je macro's , ik probeer het ook zo af en toe , moet nog veel leren

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fantastische Fotos, insbesondere die Makroaufnahmen der Blüten sind ein genuß für's Auge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk om in de heemtuin te zijn Bas. Ik mag er ook heel graag komen. Je laat een fraaie serie zien met tal van verschillende bloemen en bloemetjes. De bloemen van foto 9 vind ik heel bijzonder en foto 13 vind ik prachtig genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie serie bes ja heerlijk af en toe naar de heemtuin is altijd van alles te zien
    mooie macro's heb je gemaakt
    Hopelijk valt de schade van je auto mee
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jouw uitrustplekje ziet er idd erg aanlokkelijk uit !
    En je macro`s zijn super gelukt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou Bas er zitten toch een paar prachtige macro,s bij ,mijn complimenten..groetjes wim

    BeantwoordenVerwijderen
  24. goh, je hebt méér dan je best gedaan, bas!!

    je macro's mogen hier allemaal in mijn vaasje staan!!

    heel erg van je auto! ik hoop dat de dader alsnog bekend wordt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. erg van je auto!

    bij macro's liefst geen wind en een vaste hand :-)
    ze zijn heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lekker gespeeld met je macro-kit zie ik!
    Zitten prachtige plaatjes tussen weer, zoals bv die derde! maar er zijn er meer.

    Mooie serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is weer een prachtige serie Bas!!

    Groeten uit Sneek!
    DzjieDzjee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig de bloemetjes gevangen met je lens Bas.
    Mooie kleuren en scherpteverloop.

    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Macro vraagt inderdaad nogal wat oefening.
    Daarom vind ik close-up fotografie prettiger-hoef er dan niet zo bovenop te zitten.
    En gezien mijn leeftijd is dat een voordeel,ha,ha,
    Groeten van eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. We hebben allemaal veel oefenen met macro's, zijn zeer moeilijk te verkrijgen: ... Stiefbeen ging goed :))
    Een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Great macros! I am also having fun learning all about this photography.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je hebt er weer een mooi fleurig en kleurig logje van gemaakt met een aantal knappe macro's.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je lijkt me toch al bedreven als ik al deze prachtige opnames zie van bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wonderful Macro photos of the different flowers and beautiful details. Amazing !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De macrofoto's springen eruit, die zijn werkelijk schitterend, moet je vaker doen, die macrolens pakken, want het gaat je heel goed af.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. o ja met die papaverknop zoals op de laatste foto stempelde ik als kind ook, leuk !

    BeantwoordenVerwijderen