07 januari 2013

vossen in de A.W.D


ja ik zal wel even meewerken o ik zal mij even voorstellen mijn naam is vos. 


zo als jullie zien ben ik niet de jongste meer dus mag ik er wel even
 bij gaan zitten. 


hier wil ik even een vogeltje vangen ,maar dat rotding werkt niet mee. 


ik ziet daar in de verte wat bewegen dat kan nog wel eens
interesant worden. 

ik ga toch maar eens poolshoogte nemen.en ja hoor daar staan twee konijnen.


de vos heel slim ga eerst een plan verzinnen als ik die linkse pakt dan loopt
 die rechtse weg.het water loopt al uit zijn mond. 


tot zijn verbazing beginnen de konijnen te praten: hoe had
 jij gedacht om ons op te eten? je mond kan geeneens zo ver open. 


dat was niet tegen de verkeerde gezegd de vos deed zijn mond open
 zo ver als hij kon. 

de konijnen lagen te rollebollen van de lol nee jongen dan moet hij 
echt nog een stukje verder..de vos deed opnieuw zijn uiterste
 best om zijn mond nog wat verder te openen.en 
dacht er kan gebeuren wat er gebeurd
 maar nu heb ik ze.


en toen hij zijn mond weer dicht deed ....zag hij dit. 

42 opmerkingen:

  1. i have had some trouble loading your blog and being able to comment. finally got through. :)

    these are beautiful images! so close and he is so relaxed and calm! made me smile.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch zoals je de vos hebt kunnen fotograferen. En dan het leuke verhaal erbij. Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft mooi die rugtas vossen
    je hebt er een mooie serie van gemaakt.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben altijd verbaasd hoe veel vossen er in de AWD te fotograferen zijn.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  5. These are magnificent. I love the silver one.
    Dreadful to think that these creatures are still being hunted in the UK.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben nog altijd verbaasd als ik zie dat jullie zomaar op een wandeling vossen tegenkomen. Heb er nog nooit in mijn leven ééntje in vrijheid gezien. Wonderbaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal/foto's ..
    vooral de laatste vier...eigenlijk vijf :)
    Ja..dat zijn de mooie momenten..
    Ze zien er nu goed uit in hun wintervacht ..tijdens de Roltijd.
    Mooie serie
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Beautiful photos.
    You do a great job here.
    Wish you a nice week.
    Greeting from Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal TOP deze serie van de vos.
    Samen met je tekst een prachitg beeldverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi beestje!
    maar brrr die tandjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wanneer ga jij een boek uitgeven, bas!

    je foto's zijn verbazingwekkend mooi en je verhaal erbij ..

    ja, dat is elke keer genieten!! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je moet maar geluk hebben, Bas. Wat een geweldige ontmoeting. Mooi blog weer. En je verhaal is prachtig. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ze zien er weldoorvoed uit bas,
    ze komen niks tekort zo te zien,

    die vossenburchten zijn wel imposant hé.
    mooi om daar voor te staan zo lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige serie van de vos, vooral de laatste zijnb geweldig zo met de open bek, zeer goed gefotografeerd.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. haha, dat verhaal. Leuk gedaan. Prachtige beelden erbij.

    Overste vos was er ook, je ziet goed dat het een oudje is.

    Wat een tanden he in die bek, daar wil je als konijntje niet tussen zitten. Vandaar dat ze lekker in hun holletje zijn gekropen.

    ZE hebben nu een volle vacht door de winter, ziet er heel mooi glanzend uit, vooral met het zonlicht.

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk! zo vol overgave gapen. Al zouden bij zo'n gaap mijn kaken klem komen te zitten ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow!!!..super foty.., szczególnie te ostatnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb de tijd niet om jouw commentaren te laten weergeven, zet ik ervan Frans of in het Engels, zoals ik het, bedankt heb gevraagd

    Nice series on this beautiful fox, well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het blijft wonderlijk om te zien hoe tam die vossen daar zijn. Maar dat heeft jou wel weer een mooi beeldverhaal opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, wat en pracht serie Bas.
    Je maakt mij stikjaloers ;-))
    Prachtige foto's van de vossen, mijn complimenten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's verlevendigd met een mooi verhaal. Ook al zijn de vossen tammer dan ze behoren te zijn, fotogeniek zijn ze wel. Zo kan je er goed van profiteren. De wildere vossen blijven meestal toch op wat grotere afstand.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hahahaha..wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's, zeg.... echt heel mooi gedaan...Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk Bas om de vosjes weer even te zien
    Ze ziet ergoed uit de oude moervos

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahaha, wat een verhaal!! Leuk hoor!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi hoor, prachtige foto's heb je gemaakt van de Vossen.
    En leuk je originele verhaal er bij.
    Een heerlijk blog!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wowoowow..it s sooo beautiful i could cry!!!amazing shoot of that little fox!!Love it!!xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Das sind grandiose Bilder, was für eine ganz spezielle Show für den Fotografen!! Super !!

    lieve groetjes
    isabella

    BeantwoordenVerwijderen
  28. The fox is the smartest of all! You do a job worthy of all the praise and awards. Hug 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hai Bas,

    je hebt de vos er schitterend op staan.
    Vooral de gapende vos is prachtig.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schitterende foto's Bas! Maar, ik lees het wel eens vaker, wat is nou toch de AWD? *ben niet blond, mocht je je dat afvragen* :D

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuke serie! Ik ben een keer naar de AWD gegaan om een vos te fotograferen. Niks gezien, behalve damherten...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik ga voor die met de mond groot open

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Whaaaaaaaahahahahaha.... heerlijk dit hahahaha.... Prachtige foto's van de vos Bas en zelfs ook een oudje. Die bijschriften van je zijn werkelijk magnifiek hahahaha....

    Wij zagen 29 december ook zowaar een paar vosjes (moet ik nog plaatsen hoor), maar jij hebt deze er echt geweldig op staan. Vooral die gapende zijn geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat zijn ontmoetingen hé Bas ! Waar die vos met zijn mond wijdopen staat te gapen, die springt er uit, klasse hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke vossenblog, vooral de vos die zich uitrekt en dan ineens een konijnenhol ziet, geweldig.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Erg mooi deze serie van de prachtige vos !

    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Rollebollende konijnen...gapende vossen.....het kan hier weer niet op. Whahahaha Ik vind je schrijfstijl heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Nou Bas je hebt de smaak samen met je vrouw goed te pakken. ZOwel de herten als deze vossen zijn zeer de moeite waard, dacht ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Nou Bas je hebt de smaak samen met je vrouw goed te pakken. ZOwel de herten als deze vossen zijn zeer de moeite waard, dacht ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Difíciles de encontrar a la luz del día y muy buena entra
    Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Via Franka op je blog gekomen. Wat een mooie foto's van de vos en een smakelijk verteld verhaal erbij! Een maand terug heb ik ze ook kunnen fotograferen, top hoor.

    groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen