12 september 2012

het kost altijd bedstro


verleden week rijdend door de polder bij werkendam richting biesbos waar
 alles ontpolderd word , kwam ik een leegstaande boerderij
tegen en ik was toch wel erg nieuwsgierig geworden.


ze waren hem al aan het ontmantelen,het woonhuis was al met de grond gelijk gemaakt.


ik heb netjes gezraagd of ik foto,s mocht nemen en niemand zei nee,een bijkomstigheid
 was dat er op dat moment ook niemand was.


dus had ik alle tijd om daar gebruik van te maken,het nadeel was er was ook nergens een
 brabantse boerendochter te zien die vroeg of ik een glas melk wilde,maar ja.


als je de construktie van de binten zag,nou dat bouwen ze zo niet meer.en de vloer die was nog niet zo oud


hier zou nog menig boerenfeest gevierd kunnen worden.


maar de boer die even later een praatje kwam maken vroeg of ik er geen leedvermaak
 van wilde maken,want we zijn allemaal in de maling genomen  (zo zei hij)je krijgt een
 zak met centen en die komt de belasting het volgende jaar weer terughalen etc   etc  


aan de overkant lag een berg met rotte rode uien.je zou zo trek in winterkost krijgen.

1 opmerking:

  1. Ik houd enorm van dit soort foto's, zou er zo een poster van aan de muur hangen.

    BeantwoordenVerwijderen